pkchillers

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

    SwiftKit / IRC Guide

    Snipercover
    Snipercover


    Aantal berichten : 46
    Punten : 73
    Registratiedatum : 15-05-10
    Leeftijd : 33

    SwiftKit / IRC Guide Empty SwiftKit / IRC Guide

    Bericht  Snipercover wo nov 10, 2010 10:57 am

    De SwiftKit / IRC guide

    Introductie
    De IRC chat is een handige chat dat je kunt gebruiken bij het downloaden van SwiftKit of mIRC. Je kunt hier meer dingen doen dan de gewone Clanchat van RuneScape. Tevens komen hier ook veel mensen die niks meer met RuneScape te maken hebben. Deze guide vertelt je wat je moet doen om erin te komen en het vertelt de mogelijkheden in de chat.

    IRC is een onderdeel van het programma SwiftKit. SwiftKit is de toolkit voor RuneScape, wat talloze mogelijkheden bied om RuneScape leuker en gemakkelijker te maken.


    Inhoud
    •Introductie.
    •Inhoud.
    •Uitleg over IRC.
    •Hoe download ik SwiftKit en hoe kom ik erin?
    •Hoe registreer ik mijn account?
    •Hoe gebruik ik IRC?
    •Informatie over de mensen die het kanaal beheren.
    •De IRC chat van PKchillers: #Pkchillers
    •Handige foefjes voor beter chatten.
    •Slot


    Uitleg over IRC.
    IRC, oftewel Internet Relay Chat, is een chat waarbij wereldwijd mensen kunnen binnenstromen. Gelukkig zijn deze mensen verspreid over veel verschillende netwerken. Wij gebruiken SwiftIrc voor #PKchillers. SwiftIrc wordt dan ook in deze guide behandeld.


    Hoe download ik Swiftkit en hoe kom ik in de IRC?

    Swiftkit kan je hier downloaden:
    http://www.swiftkit.net

    Daarna, als je het bestand opgeslagen of geopend hebt, moet je hem installeren. SwiftKit is geen gevaarlijk programma en zal niet je account hacken, natuurlijk kun je wel een ander wachtwoord gebruiken voor je account. Het is niet verplicht. Voer dus nergens je RuneScape wachtwoord in, behalve op de sites van Jagex zelf! Je kan natuurlijk wel in het venster van SwiftKit waar je RuneScape speelt je wachtwoord invoeren, omdat dat een browser is speciaal voor RuneScape dat via de site van Jagex gaat.


    Start na je installatie SwiftKit op en klik op "Launch Server". Als hij alle updates heeft geïnstalleerd moet je nogmaals op het knopje klikken. Klik nu op "Create Account" en dan kom je het volgende scherm tegen:

    SwiftKit / IRC Guide 1zyejci


    Vul de balkjes in die je wilt en klik op "Ok". Druk daarna op je account en kies "Use Selected". Als je een wachtwoord op je account hebt gezet, dien je deze nu in te vullen. Druk daarna op enter.
    Om RuneScape te gaan gebruiken moet je op "Play RS" klikken. Daar zijn we nu niet voor, wij gaan IRC gebruiken. Klik nu op "Show Internal Utilities" en klik daarna de "Pac-man" aan. De opties hoef je niet per se te nu gebruiken, later in deze guide vertellen we hoe je de website filter uit zet.

    SwiftKit / IRC Guide 23vdnut


    Daarna vul je je naam in en het kanaal waar je in wilt zitten, #Pkchillers dus. Klik nu op "Connect" en dan vul je "I agree" in het balkje in en je zit erin!


    Hoe registreer ik mijn account?
    Hiervoor moet je de volgende code in het chatvenster tikken als je je gewenste naam hebt:

    /ns register Wachtwoord HerhaalWachtwoord Email HerhaalEmail
    Bijv: /ns register banaan banaan fruit@pkchillers.nl fruit@pkchillers.nl


    Hoe gebruik ik IRC?
    Allereerst zullen we beginnen als je SwiftKit gekozen hebt om je filter uit te zetten. Eerst ga je naar "Start", dan naar "Options" en daarna naar "IRC" en dan vink je "Enable message filtering" uit.
    /join <kanaal> - om een chat te joinen.
    /part <kanaal> - om een chat te verlaten.
    /quit <reden> - om te stoppen met IRC.
    /ns id <password> - om je "in te loggen" op IRC.
    /nick <nieuwenaam> - om je naam te veranderen.
    /me <actie> - om een actie uit te voeren

    Natuurlijk zijn er veel meer commands. In de chat zit ook een bot genaamd: Runescript.
    Doormiddel van deze bot kan je alles veel sneller zoeken, zoals de GE-prijzen, stats van een speler of zijn adventures log. Hij geeft ook aan wanneer de GE update is.

    Hier het meest recente overzicht van de commands van Runescript
    http://rscript.org/help?c=1


    Informatie over de mensen die het kanaal beheren.
    Ten eerste zijn er de qo-mensen. Deze mensen zijn de eigenaren van het kanaal. Zij kunnen alles in het kanaal aanpassen. Je kunt ze herkennen aan de gouden ster/@-teken.

    Ten tweede zijn er de ao-mensen. Deze mensen kunnen vrij veel, maar niet alles. Ze kunnen bijvoorbeeld rechten wegnemen of toevoegen. Verder kunnen ze net zo veel als de o-mensen. Je kunt ze herkennen aan de gouden ster/@-teken.

    Daarna komen de o-mensen (OP). Deze kunnen je van het kanaal kicken en zelfs bannen! Gelukkig komt het niet al te vaak voor, dus daarvoor moet je niet bang zijn. Je kunt ze herkennen aan de gouden ster/@-teken. Het verschil tussen deze 3 mensen met het @-teken zie je niet goed, maar ze kunnen allemaal hetzelfde als de o-mensen!

    Vervolgens komen de h-mensen (Half-op). Dit zijn de helpers van het kanaal. Je kunt ze herkennen aan de zilveren ster/%-teken. Deze mensen kunnen je ook verbannen van een kanaal, maar niet direct.

    De mensen die een v-rank (Voice) hebben, kun je herkennen aan een +-teken. Helaas kunnen deze mensen weinig.

    En als laatste komen de mensen zonder enige rank. Als daarbij de mode +m staat kun je niet praten.


    De IRC chat van PKchillers: #Pkchillers.
    De chat van PKchillers is #Pkchillers. Hierin zijn de Forummoderators/Beheerders ao, de IRC (a)ops (a)op en mensen die vaak in de IRC zitten hebben Half-op. In ons channel zijn diverse bots te vinden.
    Dit ook om wat te doen te hebben als je moet wachten, of een afk skill traint op Runescape.

    De volgende bots zijn meestal aanwezig:
    - RuneScript: De bot die alle commands heeft om alles makkelijker te maken in RS.
    - Vectra: Zelfde als Runescript, alleen met beperkte commands.
    - GwBot: Een spelletje waar je tegen Bosses moet vechten en waar je ook loot voor krijgt. (Niet in RS!)
    - Onzichtbaar: Een spelletje waarbij je steeds geld kan verdienen en jackpots winnen. (Niet in RS!)


    Handige foefjes voor beter chatten.
    •Auto-Identify
    •Highlight
    •Auto Rejoin

    Auto-Identify
    Automatisch inloggen op je geregistreerde naam.
    Zorg dat de "Internal Utilities" open staan. Ga naar het tabblad "Start". In het blok staan nu een vakje voor je naam en een vakje voor channels die je direct wilt joinen na het connecten. Hiernaast zit een knopje, "Set-up Auto Identify". Als je hierop klikt kun je je wachtwoord invullen, zodat je voortaan meteen inlogt.

    [b]Highlight[b]
    Met Highlight krijg je een bliepje te horen als je naam genoemd wordt. Ook krijgt de regel waarin je naam genoemd wordt een kleurtje (dit kleurtje is standaard rood, dit kun je eventueel nog veranderen).
    Zorg dat de "Internal Utilities" open staan. Klik op het tabblad Start en dan op Options. Ga hier naar het tabblad IRC en vink "Enable Highlighting" aan. Vink eventueel ook "Highlight Current Nickname" aan, als je het ook wil laten gelden als je je naam verandert. In het lijstje eronder kun je eventueel nog andere namen of woorden toevoegen waar je ook Highlight op wil hebben.


    Slot
    Je zult nu vast denken, leuk, dat SwiftKit/IRC. Maar we hebben toch een Clanchat?
    Klopt! Maar ik zal hier even de voordelen op een rijtje zetten:

    - Als je aan het monsterhunten bent, moet je uit de clanchat. Door middel van IRC blijf je in contact met je clanmates.

    - In de IRC-chat komt een tekstregel wanneer de Grand Exchange geupdate is.

    - Wanneer je bezig bent met een clue, kan je deze makkelijk opzoeken door slechts een deel van de clue in de chat te typen. Bijv: .clue Look in the drawers
    En je krijgt meteen de oplossing te zien! Geen gedoe met zoeken op forums.

    - Je kan prijzen opzoeken van items zonder naar de Grand Exchange te gaan.
    Bijv: .ge Armadyl Godsword.
    Het geeft meteen die Min-Market-Max prijs aan, en hoeveel het item gedaald is sinds de laatste GE update.

    - Naast de chat heb je ook nog de Highscores.
    Handig voor het PKen of Monsterhunten als je snel iemand stats wil opzoeken!

    - Het is ook handig om te kijken hoeveel je nog moet voor een bepaald level.
    Bijv. Prayer Snipercover. Het heeft dan precies aan hoeveel dragon bones, ourg, big bones etc je nog moet voor het volgende level. Zo kan je het precies inkopen!

    - Je kan ook in het programma een screenshot maken. Deze staat zo ingesteld dat hij alleen je Runescape vester pakt. Je hoeft maar op 'Upload' te klikken en je krijgt direct een Imageshack link van je plaatje zodat je hem direct op het forum kan plaatsen!


    Mochten jullie nog vragen hebben, ik zit dagelijks in de IRC en ben altijd bereid jullie te helpen.
    Het bied alleen maar voordelen om SwiftKit te gebruiken en hoe meer zielen, hoe meer vreugd!













    Laatst aangepast door Snipercover op do nov 11, 2010 8:19 am; in totaal 2 keer bewerkt
    marc_b7
    marc_b7
    Admin


    Aantal berichten : 943
    Punten : 1381
    Registratiedatum : 05-03-10
    Leeftijd : 29
    Woonplaats : nederland

    SwiftKit / IRC Guide Empty Re: SwiftKit / IRC Guide

    Bericht  marc_b7 wo nov 10, 2010 3:38 pm

    hier zat ik echt op te wachten thanks!

    zoveel mogelijk ppl zouden hierop moeten komen hier word naar gevraagd in je apply!
    Euhm
    Euhm


    Aantal berichten : 87
    Punten : 118
    Registratiedatum : 20-05-10
    Leeftijd : 28
    Woonplaats : Diepenbeek België

    SwiftKit / IRC Guide Empty Re: SwiftKit / IRC Guide

    Bericht  Euhm vr nov 12, 2010 5:48 pm

    Heeel nice sniper !!! ! !! ik ben er blij mee dat mensen dit zien, ik zit haast altijd 'irc maar bijna niemand anders is op dat moment daar, de enige actieve mensen daar zijn ikke,marc,sniper en kieken Razz en eig zou iedereen erin moeten zitten, en zoals marc zegt, het is gevraagt in je apply Very Happy

    Gesponsorde inhoud


    SwiftKit / IRC Guide Empty Re: SwiftKit / IRC Guide

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 6:23 pm